5 okt. 2010

5 oktober 2009

Denna dag för 1 år sedan...
Kom inte ihåg riktigt vilken tid men någon gång på eftermiddagen.
Jag tittade på film med Zeynep och då ringer telefonen jag går och svarar.
Det är från huge dom söker min mamma.
Jag gav telefonen till mamma och fortsatte att titta på filmen.
När mamma hade lagt på luren så berättade hon vad kvinnan hade sagt hon frågade om Mamma hade någon kontakt med min mormor. Och ingen hade sätt henne på länge och hon hade inte betalat räkningarna på ett tag.
Redan då trodde både jag och mamma att mormor inte fanns längre.
Vet inte riktigt vad som hände sen men hon från huge skulle ge mamma information om dom hittade något. Men hon fick inget på några timmar. Micke kom hem från jobbet och då ringde han polisen för att fråga något och då sa dom att dom skickar ut några och tittar i hennes lägenhet på en gång. Det här var vid typ fyra tiden.
Ingen hörde av sig och mamma o micke ringde och fråga men ingen sa något.
Jag gick och la mig men låg vaken väldigt länge kunde inte somna, men efter en stund höllt jag på att somna men då knackar det på dörren och jag går ut till Mamma och Melissa som sitter på balkonegn och frågar om det var dom som knacka men en tid efter så fattade jag själv att varför ska dom knacka och dörren till mitt rum stod öppen.
Men när jag var på väg från balkongen till mitt rum så knackar det på dörren och då var jag mer vaken och fattade att det var ytterdörren som det knakade på.
Jag öppnade dörren och där stod det två poliser. Jag sprang och hämtade mamma och jag sa det står två poliser utanför mamma sprang till dörren och grät jätte mycket dom stod utanför dörren. Polisen frågade om dom kunde få komma in. Jag och Melissa satt i mitt rum vi satt på kanten av sängen och mina tårar rann.
Jag hörde ju allt polisen sa och sen hörde jag mamma gråta Melissa sa att jag skulle gå ut till henne. Jag satte mig hos henne och vi höll om varandra en lång stund. Polisen sa att det gick inte att identifiera( stavning) henne och dom viste inte hur lång tid hon hade legat död i sin lägenhet men dom trodde på 2-3 månader.
Polisen gick och jag och mamma satte oss på balkongen och mamma ringde till mina mostrar och berättade átt deras mamma var borta.
Vi satt på balkongen en stund och sen gick jag och la mig och sov. Det tog ett tag innan jag kunde somna men somnade iallafall efter ett tag.
Mamma satt kvar på balkongen.

Minns denna dag/ natt så väll. Träffade inte dig så ofta men det räckte för att jag ska kunna sakna dig. Hoppas du har det bra där du är nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar